Χειμερινή Απόδραση στη Βυτίνα

Επιστρέψαμε από τις χειμερινές μας διακοπές στη Βυτίνα, με τα παιδιά και πολλόύς από τους πιο αγαπημένους μας φίλους. Πρόκειται για μία πολύ εύκολη απόδραση και σκέφτηκα να σου γράψω ένα μικρό "οδηγό" ώστε να μπορείς να βρεις όλες τις λεπτομέρειες αν το αποφασίσεις να την επισκεφθείς το επόμενο τριήμερο ή το Πάσχα, ή και τα επόμενα Χριστούγεννα αν είσαι planner!

Διαδρομή:

Φτάσαμε στη Βυτίνα μετά από περίπου 2 ώρες (από Γλυφάδα). Το Google Maps λέει ότι είναι 200 χιλιόμετρα. Εννοείται πληρώνεις τα διοδιάκια σου, αλλά τουλάχιστον ο δρόμος είναι σούπερ, τόσο το κομμάτι της Εθνικής Οδού (είναι ο δρόμος προς Τρίπολη) όσο και το εκτός και μέχρι το ξεονοδοχείο. Είναι άνετη απόσταση και για τα μικρά παιδιά. Εμείς πήραμε τον απαραίτητο καφέ και τυρόπιτα για το δρόμο. Σημείωση: δεν έχω ξαναπάρει πιο καυτό καφέ από πουθενά. Τον πήραμε από τον Γρηγόρη στην Ηλιούπολη και μπορέσαμε να τον πιούμε στα Μέγαρα.

Διαμονή:

Μείναμε στο Natura Vytina Hotel, το οποίο είναι χτισμένο σε μια πλαγιά λίγο έξω από το χωριό της Βυτίνας, στο δρόμο προς το χιονοδρομικό του Μαίναλου. Ελπίζω η λέξη χωριό να μην υποτιμά το μέρος, τη χρησιμοποιώ γιατί έχει πολύ παραδοσιακό χαρακτήρα και coziness που είναι συνυφασμένο με τα ελληνικά χωριά. To Natura λοιπόν είναι ένα σύγχρονο ξενοδοχείο που έχει πολύ όμορφη αισθητική καθώς τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι το ξύλο, η πέτρα και το γυαλί. Φυσικά υλικά, στρώματα και πετσέτες cocomat σε προδιαθέτουν για χαλάρωση! Τα δωμάτια που είναι σαν σπιτάκια μπορούν να φιλοξενήσουν και οικογένειες. Το δικό μας είχε ένα τεράστιο ψηλό cocomat κρεββάτι και ένα αντίστοιχο minisize για τα παιδιά. Οι κοινόχρηστοι χώροι είναι όμορφοι, με τζάκι και πολλά επιτραπέζια, τηλεόραση μεγάλη (για παιδικές ταινίες και όχι μόνο).

Η φιλοξενία του Natura Vytina Hotel είναι πολύ ζεστή, οι ιδιοκτήτες είναι πολύ φιλικοί και καλοδιάθετοι, αλλά και διακριτικοί. Μπορούν να σου προτείνουν μέρη για φαγητό, δραστηριότητες, εκδρομές, να σου φτιάξουν τα αυγά σου όπως σου αρέσουν, να ψήσουν από τοστάκια έως και σπιτικές πίτσες για όλους (με σχετικό notice γιατί πρέπει να ανέβει και το ζυμάρι!) και να μην αισθανθείς ποτέ άβολα γιατί το παιδάκια σου έχουν ποδοβολήσει όλο το σαλόνι όσο εσύ κουβεντιάζεις με την παρέα σου. Πραγματικά πολύ σημαντικό για εμάς η φιλοξενία! Γι' αυτό και επιστρέψαμε 2η χρονιά. Στο προτείνω ανεπιφύλακτα, καθώς εκτός από εμάς άρεσε και σε όλους τους φίλους μας που ήρθαν μαζί μας φέτος! Feels like home. Χωρίς τη λάτζα :)

Φαγητό:

Φάγαμε πααάρα πολύ, εννοείται. Όλα τα μέρη που φάγαμε είχαν καλό φαγητό και οι τιμές ήταν σχεδόν ίδιες. Για την ακρίβεια, πληρώναμε €50 ανά οικογένεια! Ιδού τα μέρη που δοκιμάσαμε για φαγητό.

Τα κόκκινα πιθάρια: Βρίσκεται στο κέντρο της Βυτίνας και φάγαμε εκεί το πρώτο μεσημέρι, φτάνοντας από Αθήνα. Το φαγητό ήταν καλό, παίξανε αγριογούρουνα, παϊδάκια, λουκάνικα, μοσχάρι χυλοπίτες και τα σχετικά. Εγώ επειδή είμαι παράξενη και δεν τρελαίνομαι για όλα αυτά επέλεξα μία κρεατόσουπα με μοσχάρι την οποία πολύ απήλαυσε ο Άγγελος (το μωρό μας 2μιση ετών!). Το αρνητικό ήταν ότι ενώ είχαμε κάνει κράτηση μέσω email ή οποία είχε επιβεβαιωθεί 15 ημέρες νωρίτερα, φάνηκαν ότι δεν μας περίμεναν. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μας βάλουν στην δεύτερη αίθουσα του μαγαζιού η οποία παρά το τζάκι δεν είχε κανένα ιδιαίτερο ύφος και στυλ (σε αντίθεση με το πολύ cozy κυρίως μαγαζί). Η εξυπηρέτηση παρόλα αυτά ήταν πολύ καλή και γρήγορη!

Ζέρζοβα: Βρίσκεται στην Παναγιά, έξω από τη Δημητσάνα. Η ταβέρνα αυτή είναι πολύ popular και αρκετά μικρή, άρα θέλει οπωσδήποτε κράτηση, αλλιώς θα έχεις υπομονή να περιμένεις! Φάγαμε τα πάντα, αγριογούρουνα, χυλοπίτες χειροποίητες, πολύ νόστιμη χορτόπιτα, προβατίνες, κόκκορες, χόρτα, σαλάτες και τα πάντα όλα! Η περίεργη έφαγε πολύυυυ ψωμί και σαλάτα και πατάτες τηγανιτές (πήρα αγριογούρουνο γιατί δεν ήξερα τι να παραγγείλω και το έφαγε ο Αντώνης επί το πλείστον, ο οποίος είπε ότι ήταν μελωμένο τέλειο). Μην νομίζεις ότι δεν έφαγα πολύ, μιλάω για πολλές θερμίδες απλά χωρίς πολύ κρέας! Στο τέλος δε ήρθε καυτό γαλακτομπούρεκο το οποίο δεν ήταν και πολύ αγαπημένο στην παρέα, οπότε το περιέλαβα και έφαγα σχεδόν 3 κομμάτια!!! eeek. Στα αρνητικά το κάπως στριμωχτό seating arrangement, που όμως οφείλεται στο ότι έκαναν λάθος στο ποιο τραπέζι μας είχαν κρατημένο. Okay.

Το χάνι της Κανδήλας. Βρίσκεται κάπου στο πουθενά έξω από το Λεβίδι. Πας και πας και αναρωτιέσαι από που θα ξεπροβάλλει κάποιο μικρό χωριουδάκι στο οποίο φαντάζεσαι ότι βρίσκεται το χάνι. Τελικά διαπιστώνεις ότι το χάνι στέκεται μόνο του σε κάτι λειβάδια. Και παρκάρεις με την άνεσή σου και λες που ήρθαμε τώρα. Ναι, όταν μπεις μέσα, διαπιστώνεις ότι η ταβέρνα σφίζει από κόσμο, με πολλούς locals αλλά και τουρίστες σαν εμάς. Χαμός στο χάνι. For a good reason. Έχει φανταστικό φαγητό!! Το καλύτερο κατά τη γνώμη μου από όλα όσα φάγαμε. Καλά εγώ μπιφτέκια πήρα αλλά ήταν νόστιμα και ψημένα τέλεια - τραγανά απέξω και αφράτα μέσα. Ξαναπαίξανε παϊδάκια, συκώτια τηγανιά, αχνιστά χόρτα, "οι μελιτζάνες οι τέλειες", χωριάτικο ψωμί, τζατζίκι Τούρκος να πέσεις ξερός κι εσύ και ο διπλανός σου, και όλα τα ταβερνοειδή εδέσματα. Ήταν όμως όλα καλομαγειρεμένα και ήθελες να τα φας όλα. Μπράβο τους, κάτι ξέρουν οι ντόπιοι. Τα παιδιά με τη συνοδεία καπνίζοντων μπαμπάδων και μη, βγήκαν έξω, κυλίστηκαν σε κάτι χώματα και βούτηξαν σε κάτι λάσπες. Yay!

Το κουτούκι του Γιάννη. Βρίσκεται και αυτό στο κέντρο της Βυτίνας απέναντι από το ξενοδοχείο Art Mainalon. Παραδοσιακά πιάτα, οι μπαμπάδες επέλεξαν κάτι κότσια σαν του Οβελίξ, τα γνωστά αγριογούρουνα με μανιτάρια αυτή τη φορά, κάτι αρνάκια και διάφορα άλλα βάρβαρα. Εμείς οι πιο σικάτες μαμάδες (ναι σιγά) κάναμε ένα mix από διάφορα εκ των οποίων το πιο νόστιμο ήταν ένα κοτόπουλο μπαρδουνιώτικο (έτσι νομίζω λέγεται) με φέτα και χυλοπίτες τετράγωνες, yummy. Ιδιαίτερο χαρακτήρα στην ταβέρνα δίνει ο ιδιοκτήτης ο οποίος έχει πολύ χιούμορ και είναι πολύ φιλικός με τους πελάτες του! Στο τέλος έπαιξαν κάτι πανακότες που τις έχασα γιατί τριγυρίζαμε με τα παιδιά έξω από το μαγαζί και ψωνίζαμε τοπικές λιχουδιές!!

Δραστηριότητες - Εκδρομές:

Δημητσάνα-Παναγιά. Η Δημητσάνα έχει πολλή κίνηση, ειδικά τις γιορτές. Απέχει περίπου 20 λεπτά από τη Βυτίνα. Είναι γεμάτη όμορφα καφέ και πλακόστρωτα στενάκια. Καθίσαμε σε ένα πολύ όμορφο καφέ με την παρέα μας (Λέγεται "τα πάνω-κάτω" αλλά μην πας αν περιμένεις χαμόγελο και φιλική ή έστω ευγενική εξυπηρέτηση). Στη συνέχεια βολτάραμε λιγάκι στα δρομάκια και μετά ξεκινήσαμε για την Παναγιά, Δεν επισκεφθήκαμε το γνωστό μουσείο υδροκίνησης, ίσως σε επόμενη ευκαιρία γιατί είχαμε κλείσει για φαγητό.  Η διαδρομή έχει λίγες στροφές και το χωριό είναι στα 600 μέτρα, οπότε keep it in mind, αλλά ο δρόμος είναι ασφαλτοστρωμένος και πολύ καλός. Αξίζει την εκδρομή γιατί είναι ένα πετρόκτιστο χωριό πολύ μικρό και πολύ όμορφο, με ζωγραφιστά τα ονόματα στα σπίτια, μία και μοναδική ταβέρνα (Ζέρζοβα δες πιο πάνω), μία εκκλησία και το πιο μικρό μουσείο που έχω δει ποτέ μου. Τα παιδιά ευχαριστήθηκαν παιχνίδι στην πλατεία και κάναμε και μία επίσκεψη στο μικρό λαογραφικό μουσείο του χωριού το οποίο είχε εκθέματα όπως έναν αργαλειό, ένα θρανίο, τραπέζι και καθίσματα χαμηλά, σκεύη και εργαλεία, που ήταν πολύ ενδιαφέροντα και για τα παιδιά. Bonus εμφάνιση από νεογέννητα κατσικάκια στην πλατεία που ενθουσίασαν τα πλήθη!

Βόλτα στη Βυτίνα. Η Βυτίνα προσφέρει πολλές επιλογές για φαγητό, και για καφέ. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την πλατεία και το "μεταλλικό" άγαλμα ενός 17χρονου ήρωα. Κυλιόντουσαν παντού και ταυτόχρονα ρωτούσαν ποιός είναι αυτός, γιατί του έκαναν άγαλμα, γιατί είναι τοσο ψηλός, γιατί τον σκότωσαν, τί είναι πόλεμος και τα σχετικά. Επισκεφθήκαμε επίσης το αγαπημένο μας "δασάκι" στο οποίο φτάνεις περπατώντας τον "δρόμο της αγάπης". Εκεί υπάρχουν απίστευτα ψηλά δένδρα, και μέσα στο βάθος του δασακίου έχει και μία παιδική χαρά. Παίξαμε κρυφτό, είδαμε ένα άλογο από πιο δίπλα, κάναμε κούνιες, παίξαμε μπάλα, εξερευνήσαμε. Πολύ όμορφο δασάκι.  Must check out όταν βρεθείς προς τα εκεί.

Ελάτη - Στεμνίτσα. Η Ελάτη Αρκαδίας έχει ένα μέρος που μπορείς να κάνεις βόλτα με άλογα στο δάσος. Τα παιδιά μπορουν να κάνουν βόλτα για περίπου 5-10 λεπτά σε μία κοντινή μικρή διαδρομή, έτσι για την εμπειρία και τη γνωριμία με τα άλογα και τη φύση. Τα 12 παιδιά που ήταν στην παρέα (!) από 2 έως 8 ετών έκαναν όλα την μικρή διαδρομή και συμμετείχαν κι αυτά που ήταν και πιο διστακτικά σε προηγούμενες εμπειρίες με ιππασία. Τα μωρά τα κάνανε ένα πέρα-δώθε (free of charge) και μπορείς φυσικά κι εσύ σαν γονιός να συνοδεύεις στη βόλτα περπατώντας (και στα πιο μεγάλα παιδιά). Στο σημείο αυτό έχει και το εργαστήριο ξυλογλυπτικής που μπορείς να χαζέψεις ή και να αγοράσεις ξυλόγλυπτα. Η Ελάτη απέχει λιγότερο από 10 χλμ από τη Βυτίνα, αλλά υπολόγισε κάποια αναμονή για τη σειρά σου στα άλογα. Μετά την ιππασία, ακολουθείς τον δρόμο για Στεμνίτσα. Η απόσταση είναι περίπου 20 χλμ αλλά η διαδρομή πανέμορφη και ο δρόμος άνετος. Η Στεμνίτσα είναι πολύ όμορφη, κατά τη γνώμη μου πιο όμορφη και από Δημητσάνα και από Βυτίνα και έχει μία κάπως ρομαντική ατμόσφαιρα. Εννοείται μόνο παραδοσιακά κτίσματα, ωραίες επιλογές για φαγητό και καφέ. Στην πλατεία βρήκαμε και την απαραίτητη παιδική χαρά. Στη Στεμνίτσα μπορείς να βρεις και κάτι κουραμπιέδες που φτιάχνουν με καρύδι και λάδι. Εγώ δεν το ήξερα όταν ήμουν εκεί, αλλά τους βρήκα στη Βυτίνα σε παραδοσιακό ζαχαροπλαστείο.

Ναύπλιο. Την ημέρα της επιστροφής κατεβήκαμε προς Ναύπλιο για να ισορροπήσουμε το πολύ βουνό! Εννοείται ότι αρέσει σε όλους η πόλη αυτή, οπότε μία επίσκεψη για φαγητό (φάγαμε στον Αίολο την καλύτερη μελιτζανοσαλάτα μεταξύ άλλων) και ένα παγωτάκι (για κάποιους!) ήταν ότι πρέπει για να ολοκληρώσουμε την απόδρασή μας. Από Βυτίνα είναι λίγο πάνω από 1 ώρα (90 χλμ) οπότε μοιράζεται και η απόσταση αν έχεις την ημέρα ελεύθερη.

Γυρίσαμε χορτάτοι και από φαγητό αλλά κυρίως από ξεκούραση, παρείτσα, καθαρό αέρα και πολύ γέλιο. Ελπίζω να πέρασες κι εσύ καλά! Αν θες να δεις άλλη εκδρομή στο βουνό με παιδιά διάβασε αυτό.

Καλή Χρονιά σου εύχομαι, τα λέμε πολύ σύντομα <3

Μην ξεχάσεις να κάνεις like το post πατώνας την καρδούλα!

xxx

phaedra loves ... travelling

2017: 4 πράγματα που ήδη άλλαξα στη διατροφή μου!